این مدرس سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده صدها بار صریحاً عنوان کردم که معضل اساسی سینمای کشور سازمانی است موسوم به سینمایی که بنیاد آن از اساس دچار نقص و اشتباه بوده و اداره آن تاکنون توسط نامدیران اشتباهی صورت گرفته است. از همین رو بر معضلات و مشکلات سینمای کشور پیوسته افزوده شده که نمونه شاخص و بارز آن ظهور پدیده های شوم و شری مانند مافیا و پولشویان هستند.
وی ادامه داد: عوامل اصلی سازمان یاد شده با تخریب دستاوردهای سینما در ۴۰ سال اخیر و تکه پاره کردن جشنواره معتبر فیلم فجر سابق به ۲ جشن پاره و نابود کردن سینمای کودک و نوجوان و رواج تولید فیلم های بازاری و گیشه پسند ضد فرهنگ جامعه نشان داده اند که از جامعه، نیازها، انتظارات و خواسته های مردم به دور هستند. از همین رو هیچ نوع انتظار تغییر و تحول اساسی در سینما از این جماعت وجود ندارد.
آذین تصریح کرد: در همین راستا هم تشکیل جشنواره های موسوم به ملی و جهانی فیلم فجر در واقع به عنوان دکان هایی برای سوداگری شکل گرفته اند به ویژه جشنواره جهانی موسوم به فیلم فجر که هیچ ربطی به یک جشنواره استاندارد سینمایی، ویژگی های ملی ایران و ابعاد جهانی ندارد. به عبارتی این محفل حیات خلوتی است برای حیف و میل های بیت المال!
وی متذکر شد: در همین فضای آلوده جشنواره است که رفاقت ها و مناسبات ناسالم شکل می گیرد، نمونه آن دوستانی هستند که از داخل و خارج با پول مردم در این مراسم کاذب و پوشالی حضور میابند و با نان قرض دادن به رفقا صاحب نان و نام می شوند، نمونه اخیر این اقدام در پذیرایی مشکوک و نادرست از فیلم بد دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر می بینیم.
این منتقد سینما در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: امروزه بسیاری از اهالی سینما به این نوع اتفاقات توأمان با تردید و شک نگاه می کنند و خواهان شفاف سازی از سوی مسئولان سینمای کشور در خصوص اقدامات برخی افراد که در سینما برای خود تشکیلاتی به هم زده اند هستند.
نظرات